Datum objave: 2023-09-28

Uz MANN-FILTER do više stručnosti u elektromobilnosti

MANN+HUMMEL, globalni stručnjak za filtraciju, primjenjuje dugogodišnje iskustvo u filtraciji potrebama elektromobilnosti. Međutim, da li je filtracija uopće potrebna za elektromobilnost?

Dr. Michael Harenbrock, glavni stručnjak za e-mobilnost u MANN+HUMMEL-u, objašnjava: "U ovom kontekstu, važno je odvojiti ono što je korisno od onoga što je štetno. Kao što je slučaj s konvencionalnim pogonima, komponente električnih vozila moraju biti zaštićeni od onečišćenja i habanja kako bi se osigurala optimalna performansa. To činimo na dva načina: s etabliranim proizvodima – i s inovacijama spremnim na budućnost. S našim visokokvalitetnim rješenjima za filtriranje produžavamo i optimiziramo životni vijek i učinkovitost gorivih ćelija, električne osovine i baterije. Iako električna vozila imaju manje komponenti pogonskog sklopa, te dijelove je također potrebno provjeravati i vremenom mijenjati. Ovo je prilika za aftermarket i naš premium brend MANN-FILTER, čiji portfelj već uključuje filtere za održavanje električnih vozila."



Rješenja za filtriranje koriste se za različite vrste pogona:

Zahtjevi za filtriranje gorivih ćelija

Gorive ćelije izuzetno su osjetljive na čestice, korozivne plinove i vodu u usisnom zraku, kao i na nečistoće u krugu hlađenja. Te nečistoće uključuju, na primjer, čestice prašine koje ometaju protok plina i mogu stvoriti naslage na membrani. Korozivni plinovi mogu ozbiljno oštetiti katalizator, uzrokujući značajno smanjenje performansi unutar sistema gorivih ćelija. Učinkovita filtracija stoga je neophodna za zaštitu osjetljivih komponenti.

Harenbrock objašnjava: "Naš katodni pročišćivač zraka osigurava čistoću usisnog zraka. Ovaj pročišćivač ima sloj čestica za filtriranje koji odvaja čvrste čestice od usisnog zraka, dok njegovi posebno izrađeni slojevi aktivnog ugljena apsorbiraju štetne plinove, poput sumpor dioksida (SO2), ugljen oksid (NOX) i amonijaka (NH3). Ovo štiti katalizator gorive ćelije od nepovratnog oštećenja, što skraćuje radni vijek sistema. Naš filter za ionsku izmjenu uklanja pozitivno i negativno nabijene jone iz rashladne tekućine, održavajući vodljivost rashladne tekućine što je moguće niže kako bi se spriječili kratki spojevi u dimnjaku gorivih ćelija. Naš filter rashladne tečnosti dizajniran je za zaštitu pumpe rashladne tekućine od habanja i sprječava začepljenja u uskim rashladnim kanalima unutar sklopa gorivih ćelija. Ovaj filter uklanja štetne čestice iz kruga hlađenja. "



Filtracija E-osovine

Kada su električni motor, energetska elektronika i prijenos integrirani u jednu kompaktnu jedinicu, te se komponente nazivaju e-osovine ili električne pogonske jedinice. Ovaj kompaktni dizajn omogućuje korištenje jednog zajedničkog kruga tekućine za sve tri komponente, koji hladi elektromotor i energetsku elektroniku, te podmazuje prijenos. Putnički automobili obično imaju osnovni reduktor, dok komercijalna vozila obično imaju višebrzinski prijenos koji često zahtijeva bolju filtraciju za zaštitu hidraulike. "Za to također nudimo prilagođena rješenja za filtriranje, kao što je MANN-FILTER W 7071 filter ulja za prijenos za Mercedes-Benz eActros 300 i eActros 400", dodaje Harenbrock.



Rješenja za filtriranje baterijskih sistema

U baterijskim električnim vozilima, baterijski sistem je najvrjednija komponenta. Ovaj sistem mora biti zaštićen od vode i prašine, te mora raditi unutar optimalnog temperaturnog raspona kako bi se održao maksimalni kapacitet punjenja. Više temperature će smanjiti učinkovitost baterije, a ozbiljno pregrijavanje čak će uništiti ćeliju baterije. Postoje dva pristupa za hlađenje baterijskih sistema: hlađenje zrakom ili hlađenje tekućinom.

Kod sistema hlađenja zrakom, MANN+HUMMEL koristi filter rashladne tečnosti za hlađenje kako bi zaštitio ventilatore i baterijski sistem od čestica prljavštine u zraku za hlađenje. Za ove filtere, konstruktori koriste materijale i znanje o filterima kabine. Rashladno sredstvo u baterijama hlađenim tekućinom – često mješavina vode i glikola – može sadržavati štetne čestice koje potječu, na primjer, s površina komponenti u rashladnom krugu ili iz procesa sklapanja. Te čestice mogu uzrokovati začepljenje rashladnih kanala, uzrokujući tako gubitak pritiska i pregrijavanje baterije. Filter rashladne tečnosti koji je razvio MANN+HUMMEL, učinkovito odvaja čestice prljavštine od rashladnog sredstva kako bi zaštitio sistem od gubitka pritiska, trošenja i pregrijavanja.



Prilika za workshop biznis, kada su u pitanju električna vozila, ogleda se kroz godišnju promjenu filtera kabine. Razlog tome je što se ova komponenta koristi kako u motorima s unutrašnjim sagorijevanjem, tako i u električnim vozilima za zaštitu vozača i putnika od štetnih čestica i štetnih plinova u usisnom zraku. Na primjer, inovativni MANN-FILTER FreciousPlus ima biofunkcionalni premaz koji veže štetne tvari, alergene i spore plijesni, poboljšavajući kvalitetu zraka u kabini vozila. Međutim, kako bi se održala učinkovitost filtera, potrebno ga je zamijeniti svakih 15.000 kilometara ili jednom godišnje. S više od 96% pokrivenosti tržišta u Europi, MANN-FILTER nudi filtere kabine u OE kvaliteti za gotovo sve električne automobile.

"S našim širokim rasponom filtera za alternativne pogone, pokazujemo da će postojati stalna potreba za filtracijom u budućnosti, što predstavlja potencijal za radionice", zaključuje Harenbrock.