Inter Cars d.o.o. je od 2005. hrvatska podružnica jednog od najvećih europskih distributera rezervnih dijelova, guma, akumulatora i ostale opreme za osobna i teretna vozila te motocikle. U svojoj ponudi također imamo alate i opremu za servisne radionice te dijelove za motocikle. Matična je tvrtka počela s radom 1990. godine u Poljskoj.
Datum objave: 2024-03-28
Dvodijelni kočioni diskovi - koje su prednosti i kako ih ugraditi?
Manja težina, proširenje kočne površine, veća otpornost na vlagu i temperaturu - istražite Brembo rješenja koja su korisna za vaše vozilo i okoliš.
Jedan od vodećih trendova koji trenutno utječe na automobilsku industriju je težnja za održivim i ekološkim razvojem. Brembo poduzima konkretne korake kako bi osigurao sve odgovorniju proizvodnju, smanjio emisije štetnih tvari i ublažio učinke klimatskih promjena kroz zelenija tehnološka rješenja. Promjena dizajna i materijala korištenih za proizvodnju komponenti kočionog sustava dobar je način za smanjenje neopružene mase vozila, čime se smanjuje količina energije potrebna za njegovo pokretanje i smanjuje potrošnja goriva. Jedno od Brembovih rješenja razvijenih imajući na umu održivost su dvodijelni plutajući kočioni diskovi. Imaju određene prednosti u odnosu na jedinstvene (jednodijelne) kočione diskove.MANJA TEŽINA, NIŽE IZGARANJE, NIŽE EMISIJE
Standardni čvrsti kočioni diskovi obično su izrađeni od lijevanog željeza. Dvodijelna rješenja, kao što su plutajući diskovi, imaju aluminijsku glavčinu i kočionu površinu od lijevanog željeza. Upotreba ovih laganih materijala omogućuje smanjenje težine diska do 30%, što zauzvrat smanjuje potrošnju goriva, a time i emisije štetnih tvari. S druge strane, način spajanja zvona diska s kočionom površinom omogućuje neprimjetno aksijalno pomicanje, što omogućuje širenje kočione površine bez iskrivljenja zvona. Zvono diska i kočiona površina dva su odvojena elementa povezana montažnim rukavcima.
Plutajući diskovi uvedeni početkom 2000-ih u početku su se koristili samo u luksuznim automobilima, sportskim automobilima i superautomobilima. Posljednjih godina kompozitni kočioni diskovi izrađeni od dva različita materijala također se koriste u automobilima srednje klase. U usporedbi s plutajućim diskovima, zakovicama kočioni diskovi sastoje se od aluminijske glavčine i kočione površine od lijevanog željeza, koji su povezani čeličnim zakovicama. Brembo je razvio još jedan kočioni disk koji se sastoji od čelične glavčine i kočione površine od lijevanog željeza (tzv. co-coast). U ovom slučaju, oba su elementa spojena zajedno u procesu zajedničkog lijevanja.
UV PREMAZ – ZAŠTITA DISKOVA I UŠTEDA ZA OKOLIŠ
Površina brojčanika prekrivena je premazom UV tehnologijom koji jamči veću otpornost na vlagu i temperaturu. Osim toga, UV premaz je rješenje na bazi vode i ne zahtijeva otapala, čime se štedi do 98% energije i emisija u usporedbi s konvencionalnim premazima. Čelično zvono omogućuje smanjenje težine diska za približno 15% u usporedbi s uniformnim diskom iste veličine. Kako bi se omogućilo dodatno smanjenje težine, zvono lijevanih i zakovanih kočionih diskova debljine je 2,5 mm umjesto 7,5-9 mm kao u slučaju konvencionalnog zvona od lijevanog željeza, uz zadržavanje iste učinkovitost diska. Smanjenjem težine diska, sva kompozitna rješenja osiguravaju učinkovitiju upotrebu snage motora, smanjujući potrošnju goriva i emisiju ispušnih plinova. Time se poboljšavaju vozna svojstva vozila, povećava preciznost vožnje i stabilnost automobila.
Savjeti za pravilnu zamjenu dvodijelnih diskova
- S obzirom na razliku u dizajnu i materijalima koji se koriste u dvodijelnim kočionim diskovima, potrebno je razmotriti važna pitanja pri rukovanju i ugradnji.
- Zbog manje debljine oklopnog zvona, ti se oklopi ne smiju podizati ili držati za čelično zvono jer to može uzrokovati laganu deformaciju. To pak može rezultirati prekomjernim bočnim odstupanjem ili vibracijama u kočionom sustavu.
- Prije početka montaže temeljito očistite površinu glavčine kotača i diska.
- Ne okrećite kotače držeći disk/čeljust. To će deformirati lagano čelično zvono brojčanika.
- Prilikom postavljanja kotača, slijedite odgovarajući redoslijed zatezanja vijaka s moment ključem, kao i moment zatezanja koji preporučuje proizvođač.
- Vijke kotača treba zategnuti u tri koraka.
1. Postavite ručno
2. Prvo zategnite na 75 Nm
3. Zatim zategnite do konačnog momenta (pogledajte priručnik za vozilo) - Kako biste spriječili izobličenje brojčanika, koristite samo kvalitetne originalne felge.
PAŽNJA
Nepoštivanje gore navedenih uputa za instalaciju ili zamjena kompozitnih diskova jednoličnima može rezultirati bukom i vibracijama.
Više o dvodijelnim Brembo kočionim diskovima provjerite na službenoj Brembo stranici