Inter Cars d.o.o. je od 2005. hrvatska podružnica jednog od najvećih europskih distributera rezervnih dijelova, guma, akumulatora i ostale opreme za osobna i teretna vozila te motocikle. U svojoj ponudi također imamo alate i opremu za servisne radionice te dijelove za motocikle. Matična je tvrtka počela s radom 1990. godine u Poljskoj.
Datum objave: 2022-08-01
Cjelogodišnja briga o kondenzatoru
Tijekom cijele godine obratite pozornost na primarni izmjenjivač topline u sustavu klimatizacije: kondenzator. U industriji postoje mnoge zablude, a jedna od njih je da su servis i održavanje klima uređaja potrebni samo u proljeće i ljeto. Međutim, redoviti pregled sustava je važan tijekom cijele godine. To se također odnosi i na kondenzator.
Mnogi klimatizaciju povezuju samo kao sredstvo za rashlađivanje kada je vrijeme vruće. Međutim, klima sustav također suši vlažan zrak koji ulazi i isušuje ga prije nego što prozrači kabinu. Korištenje klima uređaja je najbrži i najučinkovitiji način za smanjenje kondenzacije unutar vozila i sprječavanje zamagljivanja prozora.
Osim toga, redovita uporaba klima uređaja održava kretanje mješavine ulja i rashladnog sredstva kroz sustav, što osigurava da njegove unutarnje komponente - uglavnom kompresor - ostanu dovoljno podmazane.
Korištenje tijekom cijele godine najbolja je i najsigurnija opcija. U modernim primjenama kao što su plug-in ili hibridna vozila sa sustavima toplinskih pumpi, to je jedina opcija. Osim što vas hladi tijekom vrućih dana i grije kada je hladno, također štiti akumulator automobila od termičkog oštećenja.
Kao rezultat toga, popravak i održavanje klima sustava trebali bi biti važni neovisnim radionicama u svim godišnjim dobima.
FOKUSIRAJTE SE NA KONDENZATOR
Neispravan kondenzator, čak i ako još uvijek djelomično radi, može dovesti do ozbiljnih problema s klima uređajem i ponekad rezultirati oštećenjem ili čak blokiranjem kompresora. Kompresori su vrlo skupe komponente, a zamjenom jednog od njih će vozilo skrenuti s ceste jer će ostatak klima sustava trebati ispitati i isprati. Promijenjena je mješavina rashladnog sredstva ulje/plin.
Kondenzator je obično spojen na druge izmjenjivače topline u motornom prostoru. Uloga kondenzatora je osigurati promjenu stanja rashladnog sredstva iz plinovitog u tekuće stanje, što se događa kondenzacijom. Protok zraka kroz rebra kondenzatora omogućuje ovaj proces izvlačenjem topline rashladnog sredstva i njezinom razmjenom s okolnim zrakom.
Najnoviji dizajn kondenzatora primjenjuje iznimno uske prolaze unutar mikro cijevi ispod 1 mm debljine. Dizajn nudi vrhunsku izmjenu topline, ali je također vrlo osjetljiv na nečistoće.
MEHANIČKA OŠTEĆENJA
Ovaj se problem često isključuje kao razlog za smanjena performansi sustava ili kvara kompresora jer se curenja i površinske perforacije općenito smatraju najčešćim uzrocima kvara sustava. Međutim, čak i lagana mehanička deformacija kondenzatorskih cijevi i rebara može dovesti do ozbiljnih ograničenja performansi sustava. Samo jedna deformirana cijev kondenzatora može ograničiti protok rashladnog sredstva unutar jedinice, značajno smanjujući performanse sustava.
Nadalje, ograničeni protok uzrokovat će abnormalno visoke tlakove i temperature u petlji. To će povećati radno opterećenje kompresora i učinkovito smanjiti njegov životni vijek ili još gore, uzrokovati kvar.
KOROZIJA
Kao jedna od komponenti klima uređaja smještena najbliže vanjskom okruženju, kondenzator je tijekom svog vijeka trajanja izložen velikom trošenju. Osobito klimatska područja s jakim kišama, snijegom i vlagom teške su za kondenzator. Kako su ceste prekrivene solju tijekom hladnijih mjeseci, slana voda će prskati izloženi kondenzator i povećati rizik od korozije. Čak i ako kondenzator ne curi i čini se tijesnim, kapacitet izmjene topline može raditi s puno manjim kapacitetom. Kako se korozija veže za tanka aluminijska rebra, radna površina se smanjuje, posljedično smanjujući ukupni kapacitet izmjene topline kondenzatora. Pogoršanje samo jednog reda rebara iz kondenzatora može smanjiti njegovu toplinsku izvedbu do 5%!
Vidljivo oštećena rebra na dnu kondenzatora. Ovaj kvar može ozbiljno utjecati na kompresor klime.
UNUTARNJE ZAČEPLJENJE
Kada se u sustavu pojave nečistoće, tanki kanali kondenzatora brzo će se začepiti. To može ograničiti protok rashladnog sredstva, na kraju smanjujući sposobnost jedinice za izmjenu topline. U većini slučajeva to će naknadno uzrokovati povišeni tlak u sustavu, što je vrlo štetno za kompresor. Kondenzatori s tehnologijom mikro i nanocijevi su u značajnoj opasnosti. Dok tehnologija mikrocijevi nudi izvanredne performanse hlađenja, tanke cijevi su sklonije začepljenjima. Kako se protok komprimira na ograničeno područje, potrebno je manje nečistoća da bi došlo do začepljenja. Među glavnim krivcima unutarnje kontaminacije koja uzrokuje začepljenje, neki su uzroci nepravilno ispiranje sustava, predoziranje aditiva za sustav i oštećeno mazivo. Poremećena funkcija prijemnika-sušača petlje još je jedan uobičajeni krivac.
Najnoviji dizajn kondenzatora primjenjuje iznimno uske prolaze unutar mikro cijevi ispod 1 mm debljine. Dizajn nudi vrhunsku izmjenu topline, ali je također vrlo osjetljiv na nečistoće.
Vidljivo oštećena rebra na dnu kondenzatora. Ovaj kvar može ozbiljno utjecati na kompresor klime.
Zauljene površine koje privlače prašinu – vizualnim pregledom uočena su curenja rashladnog sredstva na spojnicama kondenzatora.
Zauljene površine koje privlače prašinu – vizualnim pregledom uočena su curenja rashladnog sredstva na spojnicama kondenzatora.