Datum objave: 2019-09-03

Kvarenje vozila po broju prijeđenih kilometara

Kupnja polovnog automobila uvijek predstavlja veliki rizik. Prilikom kupnje takvog vozila potrebno vam je i mnogo sreće, jer većina takvih vozila najčešće ne opisuje realno tehničko stanje prodajnih automobila, a svaki kupac želi platiti najmanje ono što prodavač želi prodati najskuplje

pk_po_km_i_god.jpg

Većina prodavača koji rabljena vozila dovoze iz EU, vrlo često prikriva stvarno stanje automobila koji prodaju, kao i oštećenja, koja mogu značajno smanjiti vrijednost vozila. Iz tog ćete razloga najčešće sami morati otkriti razne nepravilnosti na vozilu, oštećenja i neispravnosti pri kupnji rabljenog vozila. U takvim situacijama, budućem vlasniku rabljenog automobila pojedini autoservisi ili stanice za tehnički pregled mogu pomoći na vrlo jednostavan način.

Jedna od stavki koje se najčešće zloupotrebljava je promjena stvarnog stanja kilometraže, a upravo je to jedna od informacija, koja kupca najviše zanima. Naravno, ne ona na analognim i digitalnim pokazivačima u vozilu, već kolika je stvarna pređena kilometraža tog vozila. Prilikom svakog redovnog tehničkog pregleda vozila u Republici Hrvatskoj, stanje kilometraže se upisuje u sustav i evidenciju, te se prema tim zapisima po broju šasije vozila vode već godinama unazad (do pet godina). Na tehničkim pregledima se evidentira realno i trenutačno stanje brojača prijeđenih kilometara, a ne stanje koje vlasnik navodi da je vozilo do tada prešlo. Također, važno je napomenuti da ovakvu potvrdu nije moguće dobiti za vozila koja su uvezena iz inozemstva i još nikada nisu obavila tehnički pregled u Republici Hrvatskoj.

Analizom potvrde i kilometraže koja je navedena kao stvarno stanje kilometara na instrumentima vozila, lako ćete zaključiti postoji li neki logičan slijed prijeđenih kilometara ili vas prodavač želi prevariti jer je „skidao“ kilometražu. Ukoliko dođete do zaključka da su kilometri vraćeni, ne kupujte takvo vozilo. 

Na navedenim grafikonima vam donosimo grafički prikaz kvarenja vozila po broju prijeđenih kilometara većoj od 100 000 km i starosti vozila starijih od 10 godina, za sve poznatije proizvođače automobila.

Prema prikazanim grafikonima vidljivo je da VW, Opel i Renault predvode grupu ispitanih vozila za ispravna i neispravna vozila, ako gledamo prema broju testiranih vozila. No, ako podatke gledamo prema postotku neispravnih vozila slika je nešto drukčija. Lada, Zastava i Daewoo su proizvođači koji predvode listu. Ipak treba uzeti u obzir da je broj tih vozila zanemariv u odnosu na prvotno spomenutu trojku. Na samome dnu neispravnih marki smjestili Toyota i BMW.




U drugom grafikonu predstavljen je grafički prikaz prema prijeđenoj kilometraži vozila većoj od 100 000 km, gdje VW, Opel i Renault također predvode grupu ispravnih vozila prema prijeđenoj kilometraži, dok se u grafikonu za neispravna vozila na drugo mjesto ispred Opela ugurao Ford, odmah iza VW. Prema psotocima neispravnih vozila ta je slika nešto drugačija. Na samome vrhu se nalaze Daewoo, Fiat i Seat, dok se na samome dnu također nalaze Toyota i BMW.




Povezani članci

Neovisni aftermarket (IAM) pokazuje otpor Covid-19 pandemiji

Neovisni aftermarket (IAM) pokazuje otpor Covid-19 pandemiji

Evoron - turbo razvoj kućnog brenda

Evoron - turbo razvoj kućnog brenda

Teretna vozila i problemi s kojima se suočavaju za vrijeme COVID-19 pandemije

Teretna vozila i problemi s kojima se suočavaju za vrijeme COVID-19 pandemije

Web katalog – sigurna pomoć u vođenju servisa

Web katalog – sigurna pomoć u vođenju servisa