Datum objave: 2023-12-27

IC na EICMA 2023: uzbudljivi noviteti na dva kotača

Možda i najvažniji međunarodni sajam posvećen motociklima i svijetu dvaju kotača, EICMA 2023, održan je od 7. do 12. studenog u Milanu kao njegovo jubilarno 80. izdanje. To potvrđuje EICMA-u kao referentnu točku kako za profesionalce tako i za ljubitelje motocikala gdje se predstavljaju noviteti i vizije te naravno ponuda za predstojeću 2024. godinu. Mnoštvo svjetskih premijera, velika izložba i zabava bila je zagarantirana za sve goste.

Rasprostranjen u različitim paviljonima na sajmu su sudjelovali vodeći brendovi u moto svijetu, poput Ducatija, Honde, Yamahe, Suzukija, Kawasakija, Triumpha i mnogih drugih. Tu su i proizvođači razne moto opreme te ostali koji su uključeni u moto svijet. Nažalost, ove godine su izostali neka od važnijih imena poput BMW-a, Harley-Davidsona itd., ali i dalje je ostao odličan dojam mnoštvu posjetitelja na ovaj blještavi sajam. Noviteta je kao i uvijek i ovoga puta bilo uistinu mnoštvo pa ćemo se mi ovoga puta osvrnuti samo na nama najzanimljivije.

Honda je predstavila atraktivnu ponudu i cjenovno zanimljive novitete poput modela CB 1000 Hornet koji ovoga puta pokreće redni četverocilindarski motor snage 147KS te NX 500 kojeg pokreće dvocilindarski motor snage 47KS. Motocikli koji će svakako imati svoj značajan udio na tržištu.

Suzuki je plijenio pažnju atraktivnim GSX-S 1000 GX modelom koji sa svojim visokim gardom, agresivnim dizajnom, elektroničkim paketom (polu-aktivni ovjes!) i sportskim srcem od 150KS ne ostavlja nikog ravnodušnim. Kupcima koji gledaju nešto povoljnije motocikle tu je sada predstavljen novi oklopljeni GSX-8R.

Popularni Kawasaki je plijenio pažnju svojim širokom ponudom. Nama je posebno za oko zapeo model koji svojim duhom nas vraća korijenima: ZX-4RR Ninja, „mala zvijer“ koja se vrti na uzbuđujućih 15000 RPM. Kawasaki je možda i jedini imao ozbiljniji pokušaj odmaka od klasičnih benzinskih agregata s predstavljenom Ninja Hybrid. S obzirom na općenito slabu ponudu i slab interes, trenutni dojam je ipak da su ljubitelji motociklizma još uvijek manje zainteresirani za ovaj eko segment.

Kod japanskog proizvođača Yamaha smo primijetili posebnu gužvu oko retro noviteta XSR 900 GP koji nas vraća u neka starija vremena, uz posebno naglašen sportski duh. Jednostavno predivan motocikl kojeg nikog ne ostavlja ravnodušnim i koji će sigurno plijeniti poglede na cestama. Tu je bio i novi MT 09, te vrlo popularni Tracer 9 GT kao i ostali motocikli iz njihove široke ponude.

Ducati je pokazao zašto su trenutno (uz BMW) predvodnici na moto sceni, te su na taj način praktično vratili Europu na vrh svjetske moto scene. Super atraktivna nova Multistrada V4 RS 1100 je plijenila poglede i izazivala uzdah. Iako nije zamišljen za utrke kao Panigale, Multistrada RS je motocikl koji ima sve što se poželjeti može od opreme i uz to super uzbudljivih 180KS! S druge strane je mlađa populacija širom otvorenih očiju sanjala kako vozi novog Hypermotarda 698 MONO, uzbudljivog potentnog monocilindraša, na kojem ni iskusniji motociklisti ne bi ostali hladnokrvni. A to je samo dio njihove ponude.

Ali i drugi su tu! Uistinu je teško ne primijetiti predivne nove modele Aprilia RS 457, Moto Guzzi Stelvio, KTM Duke 990, MV Agusta LXP, Morini 1200 X-Cape ili 750 Corsaro, kao i drugih proizvođača.

Možda ne toliko u prvom planu, ali proizvođači kao što su Benelli i CFMoto su iznenadili svojom ponudom koja cilja na kupce koji su ograničeni budgetom, a žele dobar motocikl.

Bilo i je drugih sličnih iznenađenja poput Kove 450RR koji se čini kao ozbiljan sportski motocikl pokretan snažnim agregatom od 52kW i koji radi na visokih max 13000 rpm, ili Dark Flag 500 koji spada među klasične cruiser motocikle, ali se izdvaja modernim V4 agregatom i slčno.


Tu je bilo i mnoštvo skutera i maxi-skutera, od modernih i ozbiljnih primjeraka koji pariraju motociklima do praktičnih gradskih vozila. Ako treba izdvojiti jedan, to je onda svakako Dragstar koji možda nije toliko zastupljen zbog svoje visoke cijene, ali svakako svojim atraktivnim sportskim dizajnom plijeni pažnju ukupne publike.

Kada uzmemo sve u obzir sasvim je jasno kako će ponuda motocikala i skutera za 2024 izazivati glavobolju novim kupcima prilikom izbora oko konačne odluke. Ipak, na kraju svatko može pronaći nekog svog favorita.

Proizvođači dodatne opreme za motocikle te vrlo važne opreme za vozače motocikala su također predstavili novitete. Napredak sigurnosne opreme iz godine u godinu iznenađuje. Posebno bi istaknuli veliki SMK izložbeni prostor gdje su uz široku ponudu za 2024. dodatno predstavili nove modele AGNAR (full face kaciga) i LAMINAR (jet kaciga) Tu je i nezaobilazan uvijek atraktivni SHARK, proizvođač kaciga koji je bio posebno ponosan na svoj novi model kacige AERON GP.

Za kraj možemo reći kako je EICMA, kao i svaki put do sad, uspjela da na jednom mjestu spoji inovaciju, tehniku, strast i snove uz odličnu atmosferu na veliku radost mnogih ljubitelja motocikala.