Datum objave: 2023-02-28

Grijač i puhala kabine

Tehničari često previđaju dva dijela HVAC sustava tijekom rutinskog održavanja ili popravka: grijač i puhala u kabini. Budući da su čvrsto upakirani u HVAC modul iza nadzorne ploče, manje su vidljivi od ostalih glavnih komponenti. Unatoč tome, ne smijete ih zanemariti. Grijači i kabinska puhala nisu presudni samo za optimalne performanse HVAC-a, već i za udobnost i sigurnost putnika.

Saznajte u nastavku više o tome kako funkcioniraju grijači i puhala i zašto je važno koristiti samo proizvode vrhunske kvalitete na tržištu kada je vrijeme da ih zamijenite.

ODRŽAVAJTE TOPLINU I SIGURNOST TIJEKOM CIJELE SEZONE

Važnost grijača i puhala kabine

Grijači i puhala mogu izgledati kao jednostavni dijelovi u usporedbi s drugim komponentama, ali nemojte se zavaravati. Oboje se mogu dugotrajno popravljati i mogu biti skupi kada se pokvare. Obavezno uključite grijače i puhala u godišnji pregled, posebno prije nego što nastupi zima.

GRIJAČ
Sastavni dio EC sustava, grijač kontrolira udobnost kabine opskrbljujući putnike toplim zrakom. U većini vozila nalazi se iza nadzorne ploče ili u HVAC modulu.

Vruća rashladna tekućina iz  bloka motora  prolazi kroz grijač, zagrijavajući usisni zrak koji na njegovoj površini ispuhuje unutarnje puhalo, prije nego što nastavi u kabinu. Osim zagrijavanja kabine, pomaže i u uklanjanju kondenzacije na prozorima vozila, uvelike poboljšavajući vidljivost i sigurnost tijekom vožnje.

PUHALO
Unutarnja puhala osiguravaju protok zraka kroz unos i ulaze u izmjenjivače topline, kao što su grijač i isparivač. Kako zrak prolazi kroz izmjenjivače topline, puhalo može raspodijeliti topli ili hladni zrak po cijeloj kabini. Puhala se obično nalaze u HVAC modulu između kabine i motornog prostora.

Unutarnje puhalo potencijalno je osjetljivo zbog svojih plastičnih elemenata koji mogu biti krhki. Osim toga, kao električni uređaj, osjetljivo je i na kvarove unutar električnog sustava vozila.


VAŽNO JE ZNATI  
Ostaci u jezgri grijača i cijevi grijača iz različitih izvora mogu se akumulirati i na kraju blokirati protok rashladne tekućine i smanjiti operativnu učinkovitost grijača. Zajednički izvori zagađivača uključuju:

  • Mineralne ljuske od korištenja vode umjesto odgovarajuće rashladne tekućine
  • Sediment iz nekvalitetnih rashladnih tekućina
  • Nepravilne smjese rashladne tekućine
  • Ostaci od curenja rashladne tekućine

Istrošeni ili slomljeni ventil  termostata može ograničiti protok rashladne tekućine i spriječiti ispravan rad grijača.

Korozija od vlažnih uvjeta može dovesti do curenja jezgre grijača.

Curenje može uzrokovati pad razine rashladne tekućine, što dovodi do loših performansi grijača i opsežnijih oštećenja ostalih komponenti motora.

Ovisno o modelu automobila, tipično vrijeme zamjene grijača varira između dva i tri sata.  U nekim naprednim vozilima  može potrajati  i više.

Začepljeni ili neispravan filtar zraka u kabini može značajno smanjiti životni vijek puhala.

Najčešći razlozi problema s unutarnjim puhalom proizlaze iz kvarova u električnom sustavu vozila, ograničenog protoka u sustavu za dovod zraka i nepravilnog rukovanja tijekom njegove instalacije

Puhala u vozilima koja se koriste za komercijalne aktivnosti, kao što su taksiji, kamioni i autobusi podnose značajnije   trošenje samo zbog kilometraže koju pokrivaju i radnog vremena koje rade

Ovisno o modelu automobila, tipično vrijeme zamjene puhala može trajati između dva i tri sata..  U nekim naprednim vozilima može potrajati duže.


Teško unutarnje prljanje cijevi jezgre grijača

Nakupljanje masti drastično je ograničilo pravilan protok rashladne tekućine u  sustavu.  Ispravljanje  temeljnog  uzroka problema i ispiranje sustava preporučuju se kao rješenja.


Ograničen protok rashladne tekućine u grijaču loše kvalitete s nepravilnim dizajnom pregradne ploče unutar spremnika.


Propeler za puhanje loše kvalitete izrađen od reciklirane plastike vjerojatnije će se s vremenom slomiti, stvarajući buku i smanjujući ukupne performanse jedinice.


Pravilna materijalna mješavina ugljičnih četkica neophodna je za životni vijek puhala.

U vozilima komercijalne primjene trošenje četki niske kvalitete odvija se brže.

KVALITETA VS.  CIJENA

Iako se jeftin proizvod na prvi pogled može činiti privlačnim, pazite. Odaberite kvalitetne dijelove kako  biste održali ugled svoje trgovine i osigurali zadovoljne kupce.

Samo premium zamjenski grijač može jamčiti da ćete izbjeći probleme s  ugradnjom uzrokovane lošom kvalitetom završne obrade, nedovoljnim kapacitetom izmjene topline ili čak propuštanjem u najgorim scenarijima. Isto pravilo vrijedi i za puhala, gdje su glatki rad, učinkovitost i trajnost neophodni za udobnost kabine. Puhala loše kvalitete mogu stvoriti buku i ometati elektroniku ili radio automobila. Nadalje, neispravno ili neučinkovito puhalo može brzo uzrokovati skupe kvarove  izmjeničnog sustava, uključujući preopterećenje kompresora i kvar. Nema protoka zraka kroz isparivač; znači lošu promjenu stanja rashladne tekućine, što vodi k lošim performansama sustava i izlaganje AC kompresora unosu ili preopterećenju tekućine.

Naravno, budući da zamjena grijača ili puhala znači ometanje nadzorne ploče. Ponekad ćete ga morati u potpunosti ukloniti. Taj posao je dugotrajan i skup, nije situacija u kojoj svaki vlasnik automobila želi biti.

Promjena originalnog dijela za verziju niske kvalitete je postavljanje sebe za nesretne kupce i narušen ugled.

IZVORNA NISSENS KVALITETA

Nissens je uhodan dobavljač zamjenskih dijelova za naknadno tržište s desetljećima iskustva u upravljanju toplinom u sustavima hlađenja motora i klimatizacije vozila.

Svi proizvodi tvrtke dizajnirani su i proizvedeni prema originalnim Nissensovim standardima kvalitete, što znači da su dizajnirani da pružaju visoke performanse i trajnost i savršeno se uklapaju tamo gdje je nekada bio origialni dio.

Naše obećanje First Fit jamči instalaciju bez muke. Kad god je to potrebno, unutar kutije proizvoda isporučuju se dodatne komponente, kao što su matice, vijci, kopče, kazetna pjena, kanali itd.

KONKURENTAN RASPON

Nissens asortiman pruža veliku pokrivenost tržišta za sve segmente vozila, pa čak uključuje i 120 modela puhala i grijača za nova energetska vozila, što ga čini idealnim rješenjem za radionice.

Nissensov program grijača obuhvaća

  • +350 artikala, zadovoljava 1.000 brojeva dijelova OE i pokriva 80% parkirališta.
  • Preko 320 Nissensovih modela puhala odgovara 1.100 brojeva dijelova OE-a i pružaju 70% pokrivenosti.

Nissensovi grijači i puhala dostupni su u vodećim distributerima rezervnih dijelova na tržištu.

Da biste saznali više, posjetite www.nissens.com