Datum objave: 2019-08-27

Zamjena razvoda u motoru 2.3 JTD (Fiat Ducato, IVECO Daily)

Pogonska jedinica koja se koristi u vozilima kao što su Fiat Ducato ili Iveco Daily zapremnine 2,3 l je konstrukcija koja je vrlo popularna u cijeloj Europi. U slučaju zamjene sustava razvoda potrebno je obratiti pozornost na nekoliko važnih detalja.  

Depositphotos_47031643_xl-2015.jpg
Tijekom zamjene razvoda posebnu pozornost treba obratiti na primjenu specijalnih alata za blokiranje bregaste osovine, radilice te zupčanika pumpe goriva, premda se na remenu nalaze oznake za postavljanje remena sukladno znakovima na zupčaniku bregaste osovine i radilice. Montaža remena bez korištenja blokade bregova bregaste osovine može dovesti do pomicanja jednog od njih, onog koji je lancem spojen s bregom i na koji je montiran zupčanik.




Jedan od prvih simptoma nepravilnog podešavanja razvoda u slučaju montaže bez specijalnog alata, može biti nepravilan rad motora u leru, glasni zvukovi u blizini remena razvoda, koji ukazuju na prekomjerne vibracije ili javljanje greške u računalu motora povezanog s nepravilnim signalom senzora bregaste osovine.

Potrebno je također obratiti pozornost, da neke nepravilnosti koje se javljaju u slučaju nedostatka blokade razvoda, tj. prekomjerna vibracija remena razvoda, mogu nastati kada je nepravilno izveden postupak pritezanja rolice natezača. Glavni razlog tome su tehnološke promjene koje se odnose na rolice natezača i postupak pritezanja. U slučaju INA setova, natezač s modificiranim regulacijskim ekscentrom pod referentnim brojem 531 0505 10 može se pojaviti u setovima INA KIT pod referentnim brojem 530 0232 09/10/30 na aftermarket tržištu u Poljskoj.

Pilikom zamjene sustava razvoda u motoru 2.3 JTD, nakon montiranja blokada potrebno je obratiti posebnu pozornost na vrstu rolice natezača montirane u motoru i koja se nalazi u setu razvoda. Fotografija 1 pokazuje vizualnu razliku.




Glavna razlika je u regulacijskom ekscentru. Rolica natezača koja se nalazi na lijevoj strani zamijenjena je novom rolicom, na desnoj strani, koja se nalazi u INA KIT setovima. U slučaju uputa o zamjeni razvoda, koje se nalaze na www.repxpert.pl i u drugim dokumentima pripremljenima za zamjenu starog tipa rolice natezača, predstavljen je postupak napetosti regulacijskog ekscentra s ekscentričnom pločom s trima zarezima. Prema uputama, odgovarajuća napetost remena postiže se postavljanjem natezača tako da se znak nalazi na srednjem rezu, kao što je prikazano na priloženom crtežu.




Stoga, u slučaju javljanja novog tipa rolice natezača u setovima 530 0232 09/ 530 0232 10/ 530 0232 30 potrebno je pažljivo pročitati upute o montaži uključene u set, koje objašnjavaju postupak pritezanja rolice natezača novog tipa.






Postupak sadrži informacije prilagođene novom tipu rolice natezača i pokazuje pravilnu montažu. Tijekom montaže nove rolice natezača, u početnoj je fazi potrebno isključiti regulacijski ekscentar izvan raspona odgovarajućeg podešavanja i pritegnuti vijak (točka 6) te izvršiti okretanje bregaste osovine od osam puta (točka 7). Jedan od razloga za okretanje bregaste osovine osam puta je taj, što zupčanik bregate osovine i radilice sadrže klin koji onemogućuje slobodno okretanje zupčanika. Iz tog razloga tijekom pritezanja remena razvoda fizički se nateže oko 30 % tog remena, te zbog toga okretanje bregaste osovine od nekoliko puta omogućuje ispravno pritezanje preostalog dijela remena razvoda. Sljedeća radnja (točka 8) je odgovarajuće podešavanje rolice natezača, u kojoj regulacijski ekscentar sadrži jedan zarez, a na radnom ekscentru nalazi se okrugli otvor, koji se nakon montaže mora nalaziti u izrezu regulacijskog ekscentra (točka 11).




Upute za montažu primjenjene za novi tip rolice natezača nalazi se u setu INA KIT, kao i u pakiranju s pojedinačnom rolicom natezača. Rolicu natezača također možete pronaći na portalu REPXPERT i online Schaeffler katalogu.