Datum objave: 2020-07-13

Teretna vozila i problemi s kojima se suočavaju za vrijeme COVID-19 pandemije

Sada, kada se nacionalne i europske inicijative za podršku automobilskoj industriji polako oblikuju, doima se da mnogi tvorci politika zaboravljaju na teretna vozila. Dok su se vozači kamiona brinuli da nam se dostave hrana i lijekovi za vrijeme COVID-19 krize, njihova se vozila često zanemaruju u planovima oporavka, koji se uglavnom usredotočuju na putnička vozila.

Depositphotos_82957626_s-2019.jpg

Kao što znate, ACEA aktivno poziva na uvođenje poticaja za kupnju u cijeloj EU, s ciljem jačanja potražnje nakon krize COVID-19. Sheme za poticanje potražnje pomogle bi obnoviti prodaju i nastaviti proizvodnju na proizvodnim mjestima u Europi. Vjerujemo da bi Europska komisija trebala privremeno financirati obnove voznog parka u cijeloj EU-u, a to bi se djelomično trebalo učiniti preko novog EU fonda za oporavak.

Istovremeno, Komisija također ima važnu ulogu u koordinaciji nacionalnih programa. Mora čuvati usklađene tržišne uvjete diljem EU-a, kao i osigurati da se daju poticaji za sve vrste i kategorije vozila. Do sada smo vidjeli različite nacionalne programe obnove, uključujući velike novčane obveze Njemačke, Francuske i Španjolske.

Međutim, može se primijetiti da se nekoliko nacionalnih planova za poticanje obnove voznog parka fokusira isključivo na osobna vozila. Zapravo, osim španjolskog, najavljeni sustavi postaju izuzetno kratki kada su u pitanju prijeko potrebne mjere za tržište komercijalnih vozila, koje su također aktiviraju na sve kraće vrijeme. Stoga ACEA poziva vlade i EU da što prije uključe namjenske sheme obnove voznog parka za teška vozila.

Ono što djeluje jednako zabrinjavajuće, je činjenica da sličan trend zanemarivanja kamiona vidimo kada su u pitanju planovi razmještanja mjesta za punjenje goriva.

ACEA pozdravlja usredotočenost na infrastrukturu za vozila na alternativni pogon u planu oporavka od koronavirusa, koji je Komisija objavila prošlog mjeseca, a podržavamo cilj financiranja milijun dodatnih javnih postaja za naplatu. Međutim, oni koji su obraćali pažnju znaju da je ovaj cilj već bio dio ranije najavljenog Europskog zelenog ugovora.

Štoviše, ovaj milijunski cilj očito je daleko ispod onoga što će biti potrebno. Prema proračunima Komisije, do 2030. godine trebat će otprilike 2,8 milijuna javno dostupnih naplatnih mjesta - ili oko 15 puta više nego što je trenutno u EU-u.

Zato proizvođači automobila vjeruju da je važno hitno revidirati zastarjelu EU direktivu o alternativnim gorivima (AFID). Infrastrukturni ciljevi postavljeni ovom direktivom koja je usvojena 2014. godine više nisu u skladu s tehničkim razvojem električnih vozila ili tehnologijama punjenja. Povrh toga, AFID trpi zbog lošeg provođenja u državama članicama.

Postizanje bilo kojeg CO2 cilja nakon 2020. godine uvelike će ovisiti o dostupnosti infrastrukture za vozila na alternativni pogon. Zato ACEA poziva Europsku komisiju da ubrza svoje planove za ambicioznu reviziju AFID-a kao dijela svog plana za oporavak za Europu. Kako bi pomogao kreatorima politika, ACEA je nedavno predložila 10 ključnih preporuka za reviziju Direktive o alternativnim gorivima.

U u ovom slučaju, ne treba zaboraviti i teška vozila, jer kamioni i autobusi imaju vrlo različite potrebe naspram osobnih automobila kada je riječ o infrastrukturi. Uzmimo za primjer njihovu veću snagu i potrošnju energije, kao i specifične potrebe za parkiranjem (za punjenje preko noći), prostorom i pristupom.

Trenutno veliki problem predstavlja to što trenutna Direktiva o alternativnom gorivu i alternativnim gorivima jednostavno ne navodi ciljeve za postavljanje punionica za punjenje, niti stanice za ponovno punjenje goriva pogodne za kamione, osim za LNG koji postoje. Pregled Direktive bi tako trebao uvesti i obvezujuće ciljeve svih država članica za infrastrukturu teških vozila, koja pokrivaju električnu energiju, plin i vodik.

Ovo će biti potrebno jer je EU prošle godine usvojila svoje prve standarde CO2 za kamione postavljajući izuzetno izazovne korake na putu prema ugljičnoj neutralnosti: -15% CO2 do 2025. i -30% do 2030. Da bi postigla ta strma smanjenja, Europski proizvođači kamiona na tržište dovode sve veći broj teretnih vozila sa nultom emisijom.

Međutim, većina kamiona koji se danas prodaju u Europi i dalje rade na dizel, jer je to najpogodniji i najekonomičniji nosač energije dostupan prijevoznicima. ACEA brojke pokazuju da je 97,9% svih prodanih kamiona u 2019. godini vozilo na dizel, 0,1% na benzin, 1,7% na prirodni plin, 0,2% na električni pogon, a 0,1% na hibridni električni.

Industrija kamiona trenutno se suočava s utjecajem krize COVID-19, iako se čini da kreatori politika i mediji danas više paze na putničke automobile. Ipak, europski proizvođači kamiona čuvaju dugoročne klimatske ciljeve na vidiku. Ni industrija kamiona, ni donositelji politika ne mogu sebi priuštiti da ovo odmah bace.

Povezani članci

Posljedice u proizvodnji za EU, izazvane korona krizom

Posljedice u proizvodnji za EU, izazvane korona krizom

Inter Cars Osijek, pet godina kasnije

Inter Cars Osijek, pet godina kasnije

Pobjednici Velike avanture 2020.

Pobjednici Velike avanture 2020.

Neovisni aftermarket (IAM) pokazuje otpor Covid-19 pandemiji

Neovisni aftermarket (IAM) pokazuje otpor Covid-19 pandemiji