Datum objave: 2019-04-15

Posjetili smo Exide tvornicu akumulatora u Italiji

Prošlog su tjedna kolege iz tehničkog centra, prodaje i produkt menadžmenta tvrtke Inter Cars bili u posjetu Exide tvornici akumulatora u gradiću Romano di Lombardia, u Italiji. U nastavku donosimo kratak pregled njihovog putovanja.

IMG-20190412-WA0024.jpg
IMG-20190412-WA0015.jpg
IMG-20190412-WA0017.jpg
IMG-20190412-WA0018.jpg
IMG-20190412-WA0019.jpg
IMG-20190412-WA0022.jpg
IMG-20190412-WA0023.jpg

Nakon šestosatnog putovanja smjestili smo se u hotelu Mariet, u samom središtu gradića Romano di Lombardia. Poslije kraćeg odmora otišli smo u razgledavanje 50-ak kilometara udaljenog Milana.

U središtu Milana posjetili smo Milano Duomo (milansku katedralu) obišli uži centar i otišli na večeru u simpatični talijanski restoran „Pomet“. Po završetku večere vratili smo se u hotel, kako bismo se odmorili i pripremili za posjet tvornici EXIDE udaljenoj 5 min. vožnje od hotela.

Sljedeće jutro, u 09:30 na ulasku u tvornicu EXIDE dočekao nas je Alessandro Isidori (prodajni predstavnik zadužen za Inter Cars Hrvatsku) podijelio nam zaštitnu opremu i uveo nas u uredske prostorije tvrtke EXIDE.

Tamo nas je dočekao Giuseppe Bordini export sales menadžer.

Nakon srdačne dobrodošlice imali smo kratku prezentaciju o povijesti tvrtke EXIDE kao brenda, upoznavanje njegovih podbrendova kao što su TUDOR, FULLMAN i SONNENSCHEIN. Prezentirani su nam također proizvođači automobila u kojima su EXIDE akumulatori prva ugradnja. Od najznačajnijih možemo navesti Mercedes, VW, Toyota, Suzuki i ostali.

EXIDE ima pogone diljem Europe s izdvojenim pogonima u Poljskoj (Poznanj), gdje proizvode standardne akumulatore, u Portugalu gdje proizvode akumulatore za motocikle te Italiji gdje se proizvode AGM i EFB akumulatori.

Poslije održane prezentacije otišli smo u proizvodne pogone gdje akumulatori nastaju. Tamo nas je dočekao g. Giovanni Mologni glavni razvojni upravitelj tvornice s kojim smo obišli početne pozicije proizvodnje gdje se tali olovo, namata na koloture, prolazi proces stanjivanja na 1 mm i zatim pretvara u rešetku koja predstavlja pozitivnu ploču (označenu plavom bojom/negativnu ploču rozom bojom). Cijeli proces proizvodnje je kompletno robotiziran. Zanimljiva je informacija da je u počecima proizvodnje akumulatora, kada je na godišnju proizvodnju akumulatora od 900 kom. tvornica zapošljavala 800 ljudi, danas tvornica broji 250 zaposlenika a godišnje proizvede oko 4 milijuna baterija.

Nakon obilaska pogona, u dvorani za sastanke dočekao nas je Guido Seneguata, glavni produkt menadžer u EXIDE-u, koji nam je prezentirao razvojne tehnologije 3DX dimenziju olovne rešetke i segmentaciju akumulatora na konvencionalne baterije kao što su PREMIUM-EXCELL-CLASSIC, START&STOP AGM EFB baterije i moto baterije. Poslije toga smo vidjeli prezentaciju novog testera EBT965P, koji je EXIDE razvio u suradnji s proizvođačem dijagnostičkih uređaja Midtronics, koji i nije samo tester već i pravi dijagnostički uređaj koji kalkulira sve parametre za izračun stanja baterije u vozilu.

Također, predstavljena nam je razvojna tehnologija za kamionske i agro baterije koje su otporne na vibracije (STRONG PRO i POWER PRO tehnologija) „vibracije smanjuju vijek trajanja akumulatora“. Exide je prvi uveo inovativnu GEL tehnologiju daleke 1957. godine (SONNENSCHEIN).

Nakon kraće pauze g. Giacomo Roldi after sales specijalist i Luca Tinelli  projekt menadžer prezentirali su nam način održavanja, skladištenja i rukovanja akumulatorima kao i prepoznavanja parametara u kojima možemo spriječiti proces sulfatizacije i samim time produžiti vijek trajanja same baterije.

Poslije tehničkog dijela g. Alessandro Isidori nam je održao prezentaciju strateškog razvoja do 2024. godine kada se u Europi očekuje ukupno 293 milijuna automobila i samim time povećanog udjela start&stop i Lithium akumulatora (baterija za električna vozila).

Po završetku prezentacije završio je i naš posjet EXIDE-u nakon kojeg smo krenuli prema Zagrebu.