Datum objave: 2019-09-11

Petu godinu zaredom među najboljima na svijetu!

Marko Palijan prošlog je vikenda nastupio na Gymkhana GRiD 2019 world finals, svjetskom finalu, održanom u Varšavi u Poljskoj. Ovogodišnji je nastup na svjetskom finalu za Marka bio peti nastup zaredom na najvećoj svjetskoj pozornici. Dvaput je Marko osvojio četvrto mjesto, a triput se održao među TOP 16 vozača iz cijelog svijeta.

IMG_2273.jpg
IMG_8290.jpg
IMG_8276.jpg
IMG_4213.jpg
IMG_8219.jpg
IMG_1494.jpg
5E43FA83-1DE6-4951-ABF4-AF68EB552172.JPG
Palijan Gymkhana 2019.jpg

Koncept natjecanja je takav da se nastup na svjetskom finalu treba izboriti kroz predkvalifikacijske utrke koje se održavaju diljem svijeta tijekom godine. Najbolji iz cijeloga svijeta, a njih je ove godine na Gymkhana GRiD-u bilo 50-ak, svoj nastup u samom finalu među TOP 16, tek trebaju osigurati kroz kvalifikacije.

U Markovoj kategoriji, vozila na stražnji pogon, tako se na varšavskim kvalifikacijama našao 31 vozač, a Marko je odvozio osmo najbrže vrijeme, kvalificiravši se u prvi krug svjetskog finala s tri sekunde zaostaka za najbržim Baggsy-em.

Vremena odvožena tijekom tri trening vožnje a zatim i u kvalifikacijama su pokazala male razlike za vodećim, tek tri sekunde što nikako nije bilo nedostižno. A ždrijeb je vodio na poljaka Pawela Korpulinskog u BMW-u e82, kvalificiranog na devetom mjestu sa pola sekunde slabijim vremenom od Palijana.

U samIm finalnom natjecanju, borba Palijana i Korpulinskog bila je druga po redu, vrlo atraktivna, te su obojica pokazala veliku spretnost i znanje, a vrijeme prolaska poligona, nažalost po Palijana i njegov tim te navijače, pokazalo je da je Korpulinski bio brži za 300-injak stotinki. 

Palijan - 3:11:287, Korpulinski 3:10:986.

Da je Palijan na ovogodišnjem natjecanju bio ozbiljan konkurent za postolje pokazuje i činjenica kako je odvoženo vrijeme obojice vozača u toj utrci bilo brže od najbržeg na kvalifikacijama, te rezultat Pawela Korpulinskog koji je svoje natjecanje završio izgubivši u tek finalu od litvanca Mantasa Šliogerisa u svojoj Mazdi Miati.

Uz to, spomenimo i kako se Luke Woodham, četverostruki prvak Gymkhana GRiD-a nije uspio kvalificirati, kao ni Tessa Wittock, Olja Fijal, Andreas Bakerrud, Liam Doran kao i da su svjetski poznati, popularni, ali prije svega brzi vozači, poput Dmitryja Illyuka vozili podosta sporije od Palijana.

Mnogo se u Palijanovom timu raspravljalo zašto je utrka izgubljena, automobil je postavljen odlično, sa svojih 220 KS nevjerojatno je kako je startan i brz, no zaključak je na kraju kako mjesta razočaranju i očajavanju nema.

"Moglo bi se reći kako nam ždrijeb nije bio naklonjen te kako postoji dvojbena situacija kod nedodjeljivanja kazne od jedne sekunde Korpulinskom zbog dodirivanja prepreke, ali nema svrhe opravdavat se i tražiti izgovore. To je takav sport, potrebno je biti brži, a Pawel je ovog puta bio brži. Odličan vozač, koji vozi odličan auto, brz je i to je i dokazao na ovogodišnjem finalu osvojivši drugo mjesto",  jasan je bio Marko.

"Odmorit ćemo i kada se dojmovi slegnu, sjest ćemo i razmisliti što i kako dalje. Činjenica je da u Hrvatskoj postoji problem nedostatka kvalitetnog poligona za treninge, ne samo gymkhana vožnji već i drift i ostalih, nazovimo ih, ekstremnih auto urka. Hvala svima na podršci, sponzorima, prijateljima i svima koje nas prate",  kratko je poručio Palijan. 

Ponovni ulazak u samo finalno natjecanje među TOP 16 vozača iz cijelog svijeta, potvrda je Palijanove i Šafarove kvalitete.

Ravnopravno se boriti protiv vozača s četiri, pet i više puta skupljim i novijim automobilima, bogatih teamova podržanih velikim sponzorima, pet godina zaredom, definitivno je veliki uspjeh ne samo za Croatian Crusher team, već za cijeli hrvatski automobilistički sport.

Tijekom dana za medije, natjecatelji su vozili neslužbenu utrku s novinarima na suvozačkom mjestu.

Palijanu je tada, iako nisu u istoj kategoriji vozila, pripala čast voziti protiv jednog od glavnih krivaca za popularnost gymkhane, popularnog Kena Blocka.

Treba li uopće napominjati da je Ken Block izgubio?!